Czy działanie całego silnika może zleżeć od jednego, niepozornego i dość taniego gumowego paska? Okazuje się, że jak najbardziej. Zerwany pasek rozrządu do dla silnika istna katastrofa. Tłoki mogą się wtedy spotkać z zaworami, a to praktycznie eliminuje nasz silnik z eksploatacji. Konieczny jest jego poważny i drogi remont. Dlatego lepiej nie ryzykować i regularnie wymieniać rozrząd. Jak często? To określa producent, na podstawie doświadczeń z wytrzymałością poszczególnych elementów. Interwał wymiany rozrządu wynosi zazwyczaj kilkadziesiąt tysięcy kilometrów, choć na zużywanie się paska rozrządu wpływa nie tylko przebieg, ale i czas. Choć wymiana rozrządu może okazać się droga, na pewno wyjdzie znacznie taniej, niż remont silnika. Interwał wymiany rozrządu warto skonsultować z doświadczonym mechanikiem, który doradzi, czy stosować się do zaleceń producenta, czy może watro wymienić pasek rozrządu nieco wcześniej (znane są przypadki, gdy paski rozrządu nie wytrzymywały przebiegów deklarowanych przez producenta).